tisdag 22 februari 2011

Året var 2007

Med rubriken "Nej, nu får det vara nog" gjorde bloggen Antimode sitt intåg i bloggosfären. Det som hade kunnat bli Sveriges första arga och kritiska modeblogg försvann efter bara ett inlägg. Var blev ni av? Eftersom det inte verkar komma någon fortsättning tar jag upp den stafettpinne ni tappade och lovar bidra med alla typer av antimode. Däremot kan jag inte lova att jag inte kommer att figurera på bild. Det är lite grand av charmen med modebloggar: att man får se kända och okända människor styra ut sig. Det ser ut som fan ibland. Och då kan man ha lite roligt åt andra människors omdömeslöshet. Andra gånger kan man roas av den fullkomliga uttrycksfrihet som förekommer i modevärlden. Lady Gaga klär sig i kött och man tänker att det inte finns några gränser för vad man kan ha på sig. En och annan päls har jag haft i mina dar, men färsk biff kommer den här bloggen inte bjuda på. Då rekommenderar jag istället Chomposaurus härligt amerikanska hyllning till allt som innehåller kött. Ja, det var några rader om kött och mode. Nu sätter vi igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar