måndag 28 februari 2011

Skaka stjärtfjädrarna


Hur skulle jag kunna undgå att skriva något om Oscarsgalan som gick av stapeln i natt, när jag bedriver en modeblogg. Nej, just det. Det kunde jag inte, men nu när jag har gjort det och samtidigt gläds åt att Natalie Portman tog pris för sin insats i Black Swan, kan jag lämna denna modespäckade händelse åt andra modetyckare.
Det pågår nämligen en helt annan fest på andra sidan jorden för tillfället. Karnivalen i Rio! Här i kalla Norden får vi nöja oss med att behålla tjocka dunet på ett tag till, men i Rio de Janeiro satsar man hårt på att reducera fjädrarna till ett minimum. Så till vida att deltagarna mer ser ut som plockade höns än fjäderprydda och stolta påfåglar. Det är dock "vetenskapligt" bevisat att just stjärtfjädrarna är något som det motsatta könet (läs: män) gärna tittar på. I en ny reklamkampanj för Levi´s gick två unga tjejer runt i L.A. med kameror nedstoppade i bakfickan. Att deras jeansprydda bakdelar väckte uppmärksamhet - ja, det kan du väl gissa. Använd bakdelen till din fördel eller göm håll den privat bakom en tunika helt sonika. Valet är ditt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar