torsdag 17 mars 2011

Konsumtionsdemonen

Äntligen vår! Då vaknar konsumtionsdemonen inom mig. Uppväckt av vårmodevisningar och reklamkampanjer manar den till ystra impulsköp för att jag ska visa mig från min finare sida i vårsolen. "Vintern är över nu: börja skyndsamt synda och köp säsongens skönhetsprodukter och fräscha dofter. Titta! Du får tre till priset av två eller ännu bättre du får en present om du köper ett par produkter av det här märket. Solljuset är inte nådigt mot ditt vinterglåmiga ansikte. Här måste tillsättas färg och grundas nogsamt för att täcka över alla fåror och missfärgningar." "Men demonen då! Vad tror du att det är för teater jag spelar i? Inte behöver jag lager av smink för att promenera i vårsolens glans. Ett leende och lite färg på läpparna - det är vad jag tänker visa världen. Men själv ser du lite sliten ut. Dags att ta in på spa? Det finns säkert behandlingar för demoner som du."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar